ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΩ ΠΟΛΕΜΙΔΙΩΝ ΙΕ΄ (ΚΒ) - ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνα: 25694216, 25694221
Τηλεομοιότυπο: 25694225
Μενού

Στόχος υπό έμφαση

Στόχος υπό έμφαση:

Η βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων στον προφορικό και στον γραπτό λόγο μέσα από την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και της αγάπης των παιδιών για τη λογοτεχνία.

Σκοπός: Εξοικείωση των παιδιών με το βιβλίο και μέσω αυτού η ανάπτυξη του γραπτού λόγου και της αγάπης προς τη λογοτεχνία.

Η έμφαση της αυτή συνάδει με τον 4ο στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών : Ποιοτική εκπαίδευση.

Στόχοι:

Η φιλική σχέση που αποκτά σταδιακά το παιδί με το βιβλίο, θέτει τα θεμέλια για τα παρακάτω τα οποία θέτονται αβίαστα ως υπό έμφαση στόχοι:

  • Την ανάπτυξη της γλωσσικής έκφρασης
  • Την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας
  • Την ανάπτυξη της κατανόησης και αφήγησης του κειμένου
  • Την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, μέσα από την ταύτιση
  • Την καλλιέργεια της φαντασίας
  • Της δημιουργίας εσωτερικών κινήτρων και ενδιαφέρον για το διάβασμα
  • Την αναγνωστική απόλαυση ενός βιβλίου στον ελεύθερό του χρόνο

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης με σχολικά βιβλία ή/και βιβλία παιδιών
Δημιουργία ευχάριστων χώρων-γωνιών ανάγνωσης και ακρόασης στις τάξεις και στα εργαστήρια
Δεκάλεπτη ανάγνωση το πρωί (ΕΕΑ)
Αξιοποίηση μαθήματος Ελληνικών με έμφαση σε τομείς λογοτεχνίας (π.χ. αλλαγή τέλους σε μια ιστορία, δομικών στοιχείων, προσώπου αφήγησης κ.τ.λ.)
Αναδίπλωση ποικίλων δημιουργικών δραστηριοτήτων ανάλογα με το επίπεδο των παιδιών (ιδεοθύελλα, εικονογράφηση, δραματοποίηση, παραμυθοσαλάτα, ομαδική συγγραφή κείμενου /ποιήματος / λίμερικ/χαϊκού, σκιαγράφηση ηρώων, κατασκευή εξωφύλλου, αφίσα, κ.ά.) 
Μεγαλόφωνη ανάγνωση ενός λογοτεχνικού βιβλίου από το δάσκαλο, καθ΄ όλη τη διάρκεια της χρονιάς (Ο Μικρός Πρίγκιπας) και αξιοποίησή του στην τάξη
Παρουσίαση βιβλίου από παιδιά στην ολομέλεια της τάξης
Βιβλιαράκι ή/και εργασίες με λογοτεχνικές δημιουργίες παιδιών – ατομικά…ομαδικά
Ετοιμασία προσωπικού σελιδοδείκτη με συλλογή από όμορφες φράσεις που συναντώ στα βιβλία που διαβάζω
Ενθάρρυνση των παιδιών για συμμετοχή στο διαγωνισμό «Βιβλιοδρομίες» ή /και Μεταίχμιο.
Ακρόαση παραμυθιών από το διαδίκτυο ή/και από τη δασκάλα ή/και από καλεσμένο
Παρουσίαση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο σχολείο με θέμα τη λογοτεχνία, τα παραδοσιακά παραμύθια κ.τ.λ.

Διδασκαλία λογοτεχνικών ενοτήτων στα πλαίσια του μαθήματος των Ελληνικών

•  Δεν Ξεχνώ-Τούρκικη Εισβολή

•  Δεν ξεχνώ

•  Παιδί και Σχολείο

•  28η Οκτωβρίου

Παραγωγή γραπτού λόγου από τα παιδιά, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί σε πραγματικές επικοινωνιακές συνθήκες

Παραγωγή προφορικού λόγου από τα παιδιά σε πραγματικές επικοινωνιακές συνθήκες

•   Ανακοίνωση για συνάντηση με γονείς

•   Κείμενο τελικής γιορτής

•   Ομιλία τελειοφοίτων

•   Περιγραφή σχεδιασμού πειράματος και ανακοίνωση αποτελεσμάτων

•   Συζήτηση σε περιβαλλοντικά θέματα και επιχειρηματολογία

Αξιοποίηση των εισηγήσεων για παραγωγή γραπτού λόγου από τα παιδιά της Στ΄ τάξης, στην ενότητα 4 (Διατροφή), σε σχέση με τις προσπάθειες για Ομαλή Μετάβαση στην Α΄ Γυμνασίου
Αξιοποίηση των ιδεών για δημιουργικές εργασίες, που περιλαμβάνονται στο «Μενού Γλωσσικής Μάθησης»
•   Ενότητες 5 (Ασφαλώς Κυκλοφορώ) και 10 (Λέξεις φτερουγίζουν πέρα, ταξιδεύουν στον αγέρα)
•   Ενότητες 11 (Πνευματικά Παιχνίδια) και 15 (Τηλεόραση)
•   Ενότητες 9 (Συσκευές) και 13 (Τρόποι ζωής και Επαγγέλματα)
Μελέτη και αξιοποίηση των διδακτικών εργαλείων παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου, όπως παρουσιάζονται από την Ομάδα Εργασίας Ελληνικών

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Δημιουργία επιτροπής φιλαναγνωσίας σε συντονισμό με το ΚΜΣ
Ενημέρωση από τη σύμβουλο Ελληνικών για καλές πρακτικές καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας
Με αφορμή τη μέρα των Γραμμάτων (30/1) και τη Μέρα του βιβλίου (2/4) οργανώνονται ανάλογες εκδηλώσεις και αφιερώματα (προκήρυξη διαγωνισμών παραμυθιού / ποίησης, βιβλιοπαρουσιάσεις, κ.ά.)
Έκθεση βιβλίου. Στόχος: ανάδειξη του καλού λογοτεχνικού βιβλίου – κριτήρια επιλογής
Παζαράκι χρησιμοποιημένων βιβλίων ( με αγορά ή ανταλλαγή)- ΚΜΣ και Δασκάλα Αγωγής Υγείας

Γνωριμία με έργα συγκεκριμένου λογοτέχνη:

•   Μαρίνα Γιώτη

•   Μαρία Λάμπρου

•   Σώτος Βοσκαρίδης (σκιτσογράφος)

•   Επιθεωρήτρια Ελένη Αρτεμίου Φωτιάδου
Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Λεμεσού
Παρουσίαση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο σχολείο με θέμα τη λογοτεχνία, τα παραδοσιακά παραμύθια κ.τ.λ.
Βιωματικό πρόγραμμα για φιλαναγνωσία «Μικρός Οδυσσέας»
Αξιοποίηση ανθολογίου – διδασκαλία λογοτεχνικών κειμένων σε κάθε ενότητα των ελληνικών
Εβδομάδα φιλαναγνωσίας με ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων με προσκεκλημένους συγγραφείς.  Πρόσκληση συγγραφέων παιδικής λογοτεχνίας. Συνέντευξη από τα παιδιά.
Έκθεση έργων τέχνης βασισμένων σε λογοτεχνικά βιβλία (δημιουργία λεζάντας/ γράφουν κάποια φράση από το βιβλίο που τους άρεσε)